joi, 24 decembrie 2009

Be yourself, do your thing

Sărbătorile astea devin o năpastă pentru mulți, uitați-vă numai la săraci și la cei singuri. Ciudat animal mai e și omu'. E echipat cu tot ce-i trebuie ca să trăiască independent și na că asta rămâne una din puținele chestii pe care (încă) nu le poate face. Orice-ar avea, oricât ar ști, omu' are nevoie să ia în brațe un alt animal cu sânge cald.

Spiritul Crăciunului? Eu m-am uitat atent prin mall și nu l-am zărit (apropo, la cozile de la case sunt mult mai multe femei decât bărbați, ați remarcat?). Mă gândesc că în loc de goană după cadouri ar fi mai tare ca de Crăciun să ieșim toți pe străzi și să discutăm o oră cu un perfect necunoscut. Te enervează – îi zici. Îți vine să-l iei în brațe – îl iei. Măcar odată pe an să arătăm ce simțim, de control.

De fapt cred că majoritatea strânge din dinți și nu vrea decât să trecă odată și Sărbătorile astea și să-și poată vedea de viață mai departe, fără veselia de staniol a sezonului.

Cel mai tare revelion petrecut vreodată de mine? M-am băgat în pat seara pe 31 decembrie pe la 10-11, m-am trezit pe 1 ianuarie la 8. Liniște și pace, energie, tot ce vrei.

Mă irită disperarea de a ne distra, de a ne conforma, sărbătorile petrecute "în familie" chiar dacă familia asta e formată dintr-o mamă care te critică permanent și nu înțelege nimic din ceea ce ești, sau un tată violent, sau un frate cu venele varză devenit hoț, sau o soră care scrie "cunoștiințe" și "mia-m". Mergem "acasă", locul pe care îl evităm de fapt tot anul și unde măsurăm timpul pe furiș. Băgăm în noi prăjeli și conservanți cu două mâini, urlăm la telefoane, dăm SMSuri cretine. Că așa se face.

Câți dintre noi merg la biserică de Crăciun?

Isus se naște iară pentru noi. Mă uit în mine și mă sperii.

11 comentarii:

Lucia spunea...

Ce înseamnă Crăciunul?
Mâncare? Băutură? Un brad încărcat cu una-alta cumpărat poate cu bani împrumutaţi?
Crăciunul este o sărbătoare comercială. Patronii magazinelor numără banii cu ochii sclipind de poftă, preoţii îşi freacă mâinile de bucurie că bisericile vor fi pline de enoriaşi darnici... ...
Isus nu se naşte iară pentru noi!
Isus s-a născut o singură dată, după cum a şi murit o singură dată. Nu trebuie să ne speriem. Felicitări pentru sinceritate!

Anca Ligia Petre spunea...

Eu nu inteleg urmatoarele lucruri la ideea de Craiun: 1. De ce trebuie sa bagam un copac in casa?
2. De ce trebuie sa gatim porc si nu alt animal? (unde scrie in Biblie ca s-a mancat porc de Craciun? Parca iudeii taiau miei...
3. De ce trebuie sa facem shopping? (Sunt convinsa ca si cei trei magi au dat o raita prin Cora sa cumpere mir si tamaie inainte sa ajunga la Iisus...)
Cata imagologie...atata prostie...

V spunea...

eu cred ca ai dreptate. e o nevoie continua de a petrece si de a ne hrani foamea de mancare, bautura, posesiuni, etc. iluzia ca totul e bine, macar azi.
eu cred ca ar trebui sa le dam niste mancare batranilor care cersesc. sau sa facem ceva efectiv, sa dam jucariile vechi unor copii, sau ceva in genul. si sa dam si pe la biserica.

mi-ai adus aminte de asta:
http://www.gandul.info/opinii/piet-3680869

Food For Depression spunea...

Multumesc.

brontozaurel spunea...

Mie mi-e groaza de a avea pe cineva langa mine, in special de sarbatori. Anul asta am putut sa evit asta. Si probabil am fost etichetata ca fiind ciudata. Dar am nevoie sa fiu singura saptamanile astea doua ca sa imi revin. Sa nu ies din casa in perioada asta, sa nu primesc pe nimeni, sa nu vad si mai ales sa nu fiu vazuta de nici un alt om.

Food For Depression spunea...

@brontozaurel: wow. iti inteleg nevoia de izolare dar e nevoie de mult curaj pentru a o si pune in practica. cred ca te admir :)

Evergreen spunea...

Nu am mers la biserica de Craciun, am petrecut cu prietenii si familia si a iesit tare-tare bine

:)

Sa ai Sarbatori de vis!

Eugen Ion spunea...

Iisus se scrie cu 2 "i".

Altfel ai dreptate, as usual.

Food For Depression spunea...

@Eugen: sa stii ca m-am gandit dupa, mai ales ca au fost o multime de documentare pe NatGeo care mi-au atras atentia... dar mi s-a parut cumva unfair sa corectez dupa. Asta e, imi asum imperfectiunile :)

lollitta spunea...

eu chiar imi doream sa merg acasa de craciun. de fapt imi doresc lucrul asta tot anul. acum mai mult pentru ca ai mei sunt toti impreuna...
in rest am strans din dinti, am terminat campari-ul si-acusi se termina si perioada asta, cu bucurii de staniol.

Evergreen spunea...

la multi ani!!!

:)