luni, 15 decembrie 2008

Iesire nocturna

Mi se rupe sufletul cand vad cum 'interactioneaza' romanul. Cum 'socializeaza' el. Analfabetismul sau emotional si relational profund se oglindeste perfect in comportamentul schizoid al iesirilor nocturne in club.

Ati ghicit probabil, meditatia pe aceasta tema mi-a fost provocata de o iesire recenta in oras, pe la ore la care, de o vreme incoace, imi fac somnul de frumusete. Nu mai iesisem de o vreme, nu pentru ca nu mi-as dori sa-mi pot clati din cand in cand mintea si ochii cu infatisari ingrijite, conversatii superficiale si combinatii de alcool nemaincercate pana atunci. Ba dimpotriva, periodic simt o pofta sa ieees... asa, din rarunchi, parca. Dupa multe fiasco-uri insa am invatat sa-mi satisfac altfel nevoile de deconectare si sa stau pe fundul meu acasa. In schimb, ma intreb in continuare cum naiba s-or mai cunoaste in ziua de azi oameni care nu lucreaza impreuna.

Dar divaghez, iar. Chiar daca imi propun sa ma simt bine noaptea prin oras, atentia mi-e captata de tristetea celor din jur si ma indispun rapid. Cred ca sunt 2-3 persoane la suta de participanti la smogul colectiv care ies pur si simplu ca sa asculte muzica, sa savureze o bautura, care pot si vor sa initieze sau sa sustina o conversatie din simpla placere de a afla cum gandeste celalalt. In rest... in primul rand vezi foarte multe fete extrem de singure, avide de relatie, fie ea si de o zi sau o noapte. Eu chiar cred ca multe dintre ele sunt fete bune, istete, oneste, bine-intentionate. Cu alte cuvinte, chiar genul cu care merita sa ai o discutie si poate mai tarziu sa incerci sa construiesti o relatie. Au slabe sanse insa, pentru ca ele s-au tot uitat la Sex and The City si spera ca iesitul one day will pay off, dar se inseala amarnic, pentru ca ei au vazut maxim Bond si oricum au fost atenti la explozii, nicidecum la lectiile de seductie. Mi se rupe sufletul cand le vad imbracate in hainele bune, cu parul lor intins regulamentar cu placa!, cu trei straturi (toate evidente) de fond de ten manjit pe fata, cu genele ingreunate de prea mult rimel, incercand sa para senine si relaxate in vreme ce stau aliniate ca la targ si schiteaza de fatada cateva miscari de dans, cu precautie insa, sa nu cumva sa se puna in vreun unghi care nu le avantajeaza. De parca ar interesa pe cineva. Avem, apoi, baietii cumplit de timizi, care nu au nici macar curajul unei priviri hotarate, daraminte a unei abordari. Li se alatura taranii imbracati in maieu (wtf!?!) pentru a-si arata muschii aia gretosi, de pastilat dependent de trasul de fiare, singurul criteriu de masculinitate pe care mintea lor ingusta l-a selectat din suvoiul de informatii, tot mai multe si mai confuze, despre ce isi doresc femeile. Domnisoarele care sorb pretioase prin pai cola light, fumeaza slims fara sa schimbe o vorba intre ele si care isi petrec timpul examinand exigent din priviri fiecare persoana care le intra in campul vizual. Nu in ultimul rand, remarc mosii libidinosi, cu burti si piei cazute, cu ochi rosii si alunecosi, carora cineva ar trebui sa le explice ca varsta la care puteau sa piarda noptile fara a deveni ridicoli si sa isi puna si sanatatea serios in pericol a trecut de mult. Iar fetele alea care le vor raspunde avansurilor lor, da, sunt niste curve care nu dau doi bani pe ei, fix la fel cum nici ei nu dau un chior pe ele.

Oooof da. Cam asa am (re)vazut eu acum cateva seri viata de noapte bucuresteana. Si dupa ce m-am imbibat de fum, am asteptat 10 minute la un bar arhiaglomerat pana am putut comanda o bautura scumpa si foaaarte proasta, m-am strecurat cu greu printr-o multime lipicioasa si agitata, am decis sa plec repede acasa, pentru ca (inca) aleg sa nu beau pana la inconstienta printre straini pentru a uita cat de singura sunt.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Senzatia mea, in rarele iesiri prin cluburi, a fost ca lumea are un singur gand: sa gaseasca un partener/o partenera de sex. Ei sunt libidinosi si vulgari iar ele machiate excesiv si vulgare. Probabil ca sunt printre ei oameni cu care ai ce povesti si se poate chiar construi o relatie.

Anonim spunea...

Cred ca ai dreptate, dar nu vad asta ca un lucru rau. Sexul e o parte naturala si consistenta din viata (biologica si emotionala). Dar putem face lucrul acesta cu eleganta, umor, atentie pentru celalalt si cu mai putina falsitate.

Anonim spunea...

Nici eu nu vad sexul ca pe ceva rau. Dimpotriva. Dar ce am vazut eu acolo era dominat de vulgaritate. Din pacate, acolo nu era vorba de eleganta, tandrete, atentie fata de celalalt ci de promiscuitate si vulgaritate.