vineri, 13 martie 2009

Planeta maimutelor

Stim cu totii prea bine cu ce se indeletniceste maimuta cand nu are alte preocupari. Se scarpina (mai ales) in absenta mancarimii intr-o zona tratata cu mare discretie de majoritatea speciilor, ceea ce, spune legenda, explica de atfel rubiniul constant al ariei cu pricina.

Cam asa si eu, cu diferenta ca nu locuiesc intr-un copac si ca am multe altele de facut.

Vanitatea trebuie sa fie pacatul care face cele mai multe victime. Nu numai pentru ca se infatiseaza mustelor sub forma de miere, dar si pentru ca se poate redeghiza oricand in aproape orice, astfel incat pana si precautia fata de miere devine derizorie.

- Mi-am facut blog, marturisesc eu uneori prietenilor apropiati. O asemenea marturisire intervine cu predilectie dupa o discutie destul de agitata despre scris, expunere si adevarurile fara echivoc pe care necunoscutii ti le pot spune fara multe invarteli in jurul cozii. Blogul meu intervine ca o dovada princeps a faptul ca eu cred atat de mult in unele idei, incat le si aplic. Reminiscente adolescentine, plus orgoliu stupid.
- Wow, raspund ei, egal entuziasmati, incurajatori si mai ales curiosi. Da-mi si mie linkul.
- As prefera sa nu, bat eu in retragere, regretand deja imprudenta si abia atunci constientizand, chiar daca sunt la al treilea episod de gen, golul ce se contureaza brusc langa mine. Poftim acum de umple.
- De ce? vine invariabil intrebarea jenata a prietenului/prietenei. Glasul usor incordat, privirea care se odihneste pentru cateva secunde in directii neutre imi reconfirma ca ar fi trebuit sa-mi tin gura.
- Pentru ca imi place libertatea anonimatului, explic eu rabdatoare fiecaruia.

Pai si-atunci, de ce-am mai deschis gura? N-am demonstrat nimic, in afara de faptul ca sunt ciudata (iar) si capoasa (iar).

Si totusi presiunea celorlalti creste. Imi sunt cerute detalii, ei se straduiesc sa fie ingeniosi iar eu evaziva dar totusi sincera. In dansul nostru pasii se complica. Nu vreau sa capat comentarii amabile, trafic fals. Nu vreau sa fiu fortata sa dau explicatii. Vreau sa-mi conserv parcela mea de libertate, atat cat este.

O fi egoism, nesiguranta, imaturitate, nu prea-mi pasa. Mie imi place aici.

Un comentariu:

Anonim spunea...

foarte bine te inteleg la faza asta.
si imi vine sa spun, desi poate ca nu e cazul: nu da linkul.