sâmbătă, 5 septembrie 2009

Viața ca o lecție

După o pauză păgubitor de lungă am reluat obiceiul de a scoate pe un caiet cuvintele necunoscute dintr-o carte și de a le căuta în dicționar. În ultimii ani am citit îndeosebi în pat și foarte mult pe post de somnifer cu efect secundar culturalizant, ceea ce m-a determinat să acumulez o serie de noțiuni lipsite de contururile clare cu care eram obișnuită și care îți oferă ulterior o siguranță ușor de recunoscut în utilizare. Savurez acum izul de școlăresc, gimnastica mentală deliberată mijlocită de liniile caietului dictando care dezgroapă noian de amintiri. Oare astăzi copiii mai poartă pampoane?

3 comentarii:

Baudolino spunea...

...ci bucură-te, femeie, căci mirabilă e bucuria atingerii acelui obiect cu care poţi da în cap oamenilor. Alţii în situaţia ta recurg la soluţii mai mundane - trăind mai mereu între ceste monitoare, la orice cuvînt necunoscut aleargă la dexonline.ro sau la wordreference.com şi încearcă să asimileze cuvîntul cu pricina folosindu-l în frazele imediate. Să ai timp de hîrtie şi altfel decît înainte de nani a devenit, malheureusement, un privilegiu.

Cele bune.

Food For Depression spunea...

Bun si dexonline, la o adica... Decat deloc! :)
Cele bune si tie.

evergreen spunea...

Nu mai poarta, nu. Eu nu am purtat pentru că mă tundea maică-mea scurt. Habar nu avea să prindă părul şi îi era jenă.

Şi eu procedez la fel, am mereu un pix şi-o foaie lîngă pat.